lördag 6 november 2010

> Två dygn kvar

Om två dygn bör operationen vara överstökad. Jag känner mig lugn och trygg, lite spänning känner jag men ingen oro. Jag känner att jag är väl förberedd både fysiskt och mentalt. 

Visst saknar jag mat. Fast föda. Framförallt saknar jag något att bita i, tugga på och vissa smaker. Jag längtar efter en mediumstekt köttbit, klyftpotatis och rotfrukter. Men jag ser ett ljus i tunneln. Kommer tid, kommer råd. Tids nog får jag äta vanlig mat igen men inga normalportioner utan framtiden kommer att bestå av barnportioner. Det har inte varit några problem att sitta på en restaurang tillsammans med mina vänner och mina dietdrinkar. Jag har fokuserat på mitt mål och tänker gå i mål som segrare. Fast denna gång tävlar jag med och mot mig själv. Efter i det närmaste tre veckors diet har jag lyckats gå ner dubbelt upp mot vilket som var kravet. Och det har triggat mig att fortsätta exemplariskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar