torsdag 18 november 2010

Medicin - ut

Nu har jag tagit den sista sprutan med Fragmin, för att förhindra blodpropp. Antar att risken för blodpropp inte är lika stor nu. Jag sitter ofta med fötterna på bordet när jag tittar på TV, kanske det gör att jag inte lika lätt får blodpropp i benen. Hoppas att det hjälper. Smärtstillande tar jag fortfarande i förebyggande syfte. Men kommer inte att göra det från och med nästa vecka. På måndag ska jag till distriktssköterskan som ska ta bort stygnen (staplers) och så ska jag vägas precis som när barnen gick till BVC, barnavårdscentralen. Kalcium och B12 får jag fortsätta med resten av mitt liv. Därför att kroppen inte behandlar maten lika länge så hinner inte alla vitaminer och mineraler tas från maten. Även "Mitt val kvinna" får följa med mig på min fortsatta livsvandring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar