fredag 26 november 2010

Lönebesked

Alltså, man ska inte vara sjukskriven det ställer bara till problem... när det gäller lönen. Först sas det att sjukskrivningen skulle vara 2 veckor så då la jag in i vårt system sjukskrivning tom 21/11 och sen semester från 22/11 tom 5/12. Klappat och klart av chefen. Men så får jag sjukintyget och där står att sjukskrivningen är tom 24/11. Jag ringer till personalansvarig och hon tar på sig att fixa detta med lönekontoret. Då borde ju allt vara frid och fröjd tycker man. Men icke sa Nicke... lönebeskedet kom igår och enligt det är jag sjukskriven tom 30/11 och det står ingenting om några semesterdagar. Detta innebär ju också en otrolig reducering av lönen denna månad. Ajajaj! Det första jag gjorde idag då var att ringa till personalansvarig så fort klockan var slagen vill säga. Jag frågade vad som hänt och hon sa att lönekontoret måste ha missuppfattat henne. Nu skulle hon igen kontakta lönekontoret för en rättelse som ska utbetalas nästa fredag. Då får man väl vara nöjd! Det är inte alla i kommunen som får två lönebesked med en veckas mellanrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar