fredag 12 november 2010

Tack för livet!

Visst är det en fantastisk kropp vi har som kan läka ihop på så kort tid. Jag tänker även på de stygn som finns inuti mig som självläker för fullt. Redan dagen efter operationen började jag äta (skeda vätska), det är så fantastiskt. Och då kommer jag osökt att tänka på att det finns så många som tror att vi är skapta av en slump. NEJ, JAG ÄR INGEN SLUMP! Allt i min kropp är så väl organiserat precis som allt liv på denna jord, in i minsta detalj. DET KAN INTE VARA EN SLUMP. Om jag hade varit en slump skulle jag likaväl ha kunnat dö på operationsbordet, det finns de som har gjort det. Jag känner i hela min varelse att jag är ämnad för något speciellt, precis som ALLA andra är ämnade av en särskild orsak även de som kanske inte klarat operationer av någon anledning. Vi människor kan inte allt och känner inte till allt som ska hända och ske med oss och varandra. Men vi kan lita på att vi finns av en särskild anledning. Varför ska vi utsättas för olika svårigheter i våra liv om det inte kommer att ge ett resultat i slutänden? Varför ska våra nära och kära utsättas för svårigheter om det inte finns en anledning? Jag säger som en god vän till mig ofta säger: Det finns en orsak!!! Jag är tacksam att jag lever i denna tid då läkarveteskapen är så fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar