tisdag 16 november 2010

Puré-fasen

Nu är jag inne i den nya fasen - puréfasen. Det går riktigt bra. Mattiderna är inte lika ofta nu. Från att ha ätit 7-9 ggr/d är det nu 5-7 ggr/d. Tre huvudmåltider, frukost, lunch och middag och sen mellanmål och däremellan ska det drickas vätska men det gjorde jag ju innan operationen också så det är ju inte nytt. Inte trodde jag att jag skulle njuta av t ex 2 kokta, mosade ägg med svartpeppar och salt som mellanmål. Eller filmjölk med katrinplommonpuré och krossade havrekuddar. Ännu så länge äter jag färdiga puréer, 5-6 mån barnmatsburkar. Varje tugga är som att äta gourmémat jämfört med dessa proteindrinkar som jag förr drack så de nästan rann ur öronen. Jag dricker proteindrinkarna fortfarande men inte lika ofta (inte varje måltid).

Mitt nya mål är att göra någon aktivitet varje dag så länge jag är sjukskriven, det kan vara en promenad eller en tripp till affären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar