torsdag 14 oktober 2010

Väntan 2010


Vid mammas grav 2/7 2009

Idag har jag fått besked om preliminärt datum för operationen, 2010-11-08. Den 20 oktober ska jag vara på sjukhuset hela dagen för provtagning. Nu ska jag börja fasta fram till operationsdagen. Fyra veckors fasta, hur ska jag hinna det fram till den 8 november? Det är ju bara 3 veckor kvar, då måste jag verkligen fokusera och var fullständigt noga. Jag vet att det finns de som genomgått samma typ av operation med bara 2 veckors fastekur. Varför ska man fasta då? Jo, bland annat för att underlätta operationen. Genom att man fastar minskar levern i storlek samt att fettet som finns runt övriga organ minskas och operatören kommer åt lättare. Ingreppet görs ju med titthålsteknik så det är därför det är så viktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar