onsdag 20 oktober 2010

Förberedd 2010

Nu känner jag mig ännu mer förberedd än tidigare. Jag tror man måste vara ordentligt förberedd när man ska genomgå en sån här operation. Idag har jag tillbringat mååånga timmar på sjukhuset, utan frukost.
  • kl. 07:40 fixade med betalning och fick frikort
  • kl. 08:00 inbokad på provtagningscentralen, de tog 4 rör med blod
  • kl. 09:00 inbokad hos sjuksköterskan Susanne för information, mätning, viktkontroll (fick en checklista med mig hem)
  • I pausen intog jag min frukost från medtagen matsäck
  • kl. 10:00 inbokad på medicinmottagningen för EKG
  • kl. 11:00 inbokad hos dietisten Carina för genomgång, om tre veckor ska operationen ske och fram till dess ska jag gå på så kallad VLCD-kost (Very Low Calorie Diet) som jag började med den 18 oktober. Efter operationen ska jag lära mig äta på nytt, första veckan får jag bara äta flytande föda, nästkommande två veckor är det puréer som gäller för att sedan fortsätta med vanlig kost, dock i mindre portioner men oftare än förr
  • I pausen intog jag min lunch från medtagen matsäck
  • kl. 14:30 inbokad för narkoskonsult hos Lisbeth och Erik, allt känns bra

Fåfängan 2009
Nu har jag fått massor av papper som jag måste läsa och datum som ska bokas för kontroll hos distriktsköterskan í början av november samt sista provtagningen före operationsdagen. Jag har också fått två små påsar med tablett som ska tas hemma, inför operationen. På kvällen före operationsdagen ska jag strikt följa instruktionerna som jag har fått med mig hem. Jag har även gjort en inköpslista på artiklar som jag köpte på sjukhusapoteket när jag väntade på narkosen, det kostade drygt 400 kr.

Vilken mastig dag! Nu är jag trött. Sov lite dåligt i natt, lite nervös är jag allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar