onsdag 1 december 2010

Julbord

Årets julbord blev lite annorlunda jämfört med tidigare, för mig. Först fick vi glögg och pepparkaka och så en stunds "mingel". Vi satte oss till bords och personalen (eleverna på skolrestaurangen) tog beställning på dricka. Och så inbjöds vi till julbuffén. Ögat ville ha av ganska många sorter men bara små smakbitar sa förnuftet. Men det blev i alla fall för mycket, tyvärr fick jag lämna nästan hälften. Desserten blev fruktsallad med en klick grädde. Sen vågade jag inte äta mer. En sak har jag i alla fall lärt mig de här veckorna som gått och det är att jag måste lyssna på kroppen och sluta äta när den säger ifrån annars kan man bli riktigt sjuk (dumping).

Idag har jag inte sovit middag. Undras om jag börjar få tillbaka mina vanliga "krafter"nu. Vore ju skapligt bra då jag ska börja jobba igen på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar