lördag 11 december 2010

Barnbarn

Åkte för att hälsa på dottern och barnbarnen det slutade med att jag var barnvakt till jordens bästa barnbarn medan föräldrarna åkte till SÖS pga domningar i Js ben. Tyvärr var L febrig men han satt som klistrad i mitt knä hela tiden, när vi tittade på TV, byggde Briotåg, la pussel och när vi åt glass. E var i snackar-tagen och skulle berätta om alla sånger som ska sjungas på luciafirandet på måndag. Jag började sjunga men då blev han riktigt arg på mig slog näven i bordet och sa till mig på skarpen att han skulle ju berätta om ALLA sångerna. Så det var bara att säga förlåt och be honom berätta och för mig att låta bli att sjunga.

Sen var det dags för Julfest i Södertälje. Trevligt var det men jag har, som jag sagt tidigare, lite svårt med mitt omdöme om mat. En vane sak. Julgröt och skinka, julmust och lussekatt. Nu blir det vatten resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar