onsdag 2 november 2011

Evakuering

Vilken dag! Åkte till Stockholm för kompetensutveckling på biografen Saga. Valde mellan P-tåget 8.07 och 8.18. Det blev 8.07 som var några minuter försenat pga signalfel. På Årstabron kollapsade tåget ca 8.28. Efter ca en timme blev vi evakuerade. Jag fick klättra ur tåget, gå ut med spåret och sedan klättra upp för en stege. Jag tog i lite för hårt och ramlade upp på gångvägen. Min väska gick sönder, när jag ramlade fastnade jag i stegens överkant. Jag gick mot Årstaberg för att få veta att vi skulle vänta på ett nytt tåg men man visste inte när det skulle komma. Gick över till andra sidan Årstabron och påbörjade min vandring mot Stokholm Södra. När jag kom fram till Ringvägen valde jag att ta T-banan i stället och gick mot Zinkensdamm. Den T-banelinjen går inte till Hötorget dit jag skulle så jag fick gå från T-centralen till Kungsgatan. Kom fram lagom till fika kl. 10.30.  
De föreläsningar jag hann lyssnade på var fantastiskt bra. Hjärnforskaren Martin Ingvar http://sv.wikipedia.org/wiki/Martin_Ingvar och Igor Ardoris  http://www.sjalforsvar.se/. De föreläsningar jag missade var enligt mina kollergor ingen större förlust.

På vägen hem fick vi veta att det var signalfel när vi åkte från Stockholms Central men det var så skönt att komma hem även om tåget blev 15 min försenat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar