fredag 4 november 2011

Års kontroll

Idag var det dags för 1 års kontrollen efter min operation. Och jag känner mig pigg och fräsch. Duschar men äter ingen frukost innan jag ger mig iväg till Södertälje, ska ju lämna fasteprov. Parkerar bilen med gångavstånd till sjukhuset. Varför har de tagit bort den stora parkeringen? Betalar avgiften och går till entrén. Anmäler mig i kassan och betalar mina 70 kr. Går en trappa upp och tar en nummerlapp till labbet för lite prover. Får vänta en stund. Proverna måste tas före klockan 10. Och jag är ute i god tid, som oftast. Klockan är bara strax efter 8.30. Eftersom det togs prover igår i min vänstra arm avgörs det att vi tar höger idag.

Jag går till sjukhusets kafeteria för att köpa mig lite frukost. En halv ostfralla och en liten flaska nyponsoppa. Nä, det var inte gott. Tar min medicin i samband med frukosten. Sätter mig i väntrummet vid Kirurgmottagningen och tittar på SVT Forum som handlar om "Hur länge orkar vi jobba?" Det är Arbetsmiljöverket som håller seminarium på Nalen. Visst är det intressanta föreläsare men jag blir ju störd av medpatienter och andra ljud i väntrummet (maskinellt öppnande av dörrar). Bläddrar i en tidning, förstrött. Så kl 10 är det dags för mig att komma in. Sköterskan som jag träffat förut är trevlig. Jag är glad att det blev henne jag fick träffa, den andra verkar så "bitchig". 

Det har hänt mycket sedan sist vi träffades men vi koncentrerar oss på vad som hänt sedan operationen. Viktnedgång och omfångsminskningen. Det är - 41,1 kg totalt och många centimeter har försvunnit också, - 38 cm i midjan,- 21,5 cm i stussen och - 5 cm runt halsen och många fler.

Slutbesiktningen för i år blev: Du är nu normalviktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar