tisdag 18 januari 2011

Vecka 11

Ja, vad ska man säga? Fortsätter det så här så är det bara skinn och ben innan ett år har gått från det att operationen utfördes. I snitt har jag gått ner 1 kg i veckan sedan operationen, -19 kg totalt nu. Ännu så länge känns det bra men kanske jag ska oroa mig för en fråga som jag undrade över när jag var hos dietisten innan operationen: "Hur vet kroppen att den inte ska gå ner mer i vikt?". Svaret jag fick var: "Det vet man inte men kroppen vet det". Det har sagts att efter operationen kommer man att gå ner ca 70% av sin övervikt utan att göra några större ansträngningar annat än att lyssna på kroppen signaler och följa dietistens råd. Det betyder att jag ska minska ca 35 kg och då vet jag att jag vill nog gå ner ytterligare 10-15 kg innan jag är nöjd. (Tror jag!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar