lördag 22 januari 2011

Golv

Överst till vänster ser man hur golvet såg ut innan jag gav mig på det. Till höger är jag nästan klar. Underst, lagt golv ligger.

Jag började i november 2009 med att lägga klinker golv i en del av hallen. Under tretton-helgen började jag med parkett-golvet i hallen. Det var lite knepigt att få till det bra under trappan. Och så ska vi inte tala om hur många muskler jag har som jag normalt inte använder till vardags. Så jag tog en helg ledigt, förra helgen. Nu äntligen  har jag lagt golvet även i köket. Hall och kök går ihop så det är ett enda stort parkettgolv. Det som nu återstår är lite lister och så ska jag städa undan julen för denna gång. Vilken lättnad! Fast ska jag vara riktigt ärlig så hade jag erbjudit mig att ha en planeringsdag hemma hos mig i början av februari så det var det som drev på ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar