tisdag 22 februari 2011

Vecka 16

Nu börjar den 16:e veckan efter operationen och jag har minskat, totalt, 24 kg. Om det fortsätter så här så kommer jag ju att vara underviktig när det gått ett år. Men det sägs ju att kroppen själv ska känna när det är dags att stanna av i viktminskningen. Och det får man väl lita på. Trodde ett tag att det stannat upp men det visade sig bara att jag glömt att kalibrera vågen. Tänkte inte på det!

Matlusten är det fel på. Men jag tar det lugnt för orken gör att jag inte kan göra annat. Jag har tagit några dagar ledigt från arbetet. Koncentrerar mig på mina mattider och sover, läser och tittar på film däremellan. Nu är det strax dags för mat igen. USCH! Jag vill inget ha men inser att jag MÅSTE annars kan jag bli riktigt sjuk. Det är bättre (intalar jag mig) att tvinga sig att äta än att tvinga sig att låta bli. Jag är övertygad om att detta vänder annars måste jag söka vård för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar