onsdag 15 februari 2012

Årsmöte

I kväll hade facket Vision Botkyrka årsmöte. Två var nominerade till ordförandeposten vilken jag var den ena. Antalet nomineringar var 32 för mig och 19 för min motståndare. Valberedningens förslag röstades ned och det blev en sluten omröstning varav jag fick 24 och den andra 27, så visst var det bra nära. Men nära skjuter ingen hare... Då jag tillfrågades om jag var intresserad, efter att ha blivit nominerad, svarade jag Ja! men jag har inte lobbat för att bli ordförande men visst ställde jag upp för att vi var många som ville få en ny ordförande. Det senaste året har inte varit något optimalt år för styrelsen när det gäller samarbete. Jag har suttit med i styrelsen i 3 år och valde att lämna min plats till förfogande, då samarbete är A och O i en styrelse. Nu har jag bara några få uppdrag som ska slutföras de närmaste dagarna, innan månaden är slut (hoppas jag). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar