tisdag 10 maj 2011

Författarträff

I kväll har jag varit på biblioteket vid Medborgarplatsen på en träff med två författare, Inger Henricson som skrivit boken "Stannfåglarna" och Nina Lundeberg som skrivit boken "under ganska romantiska omständigheter". Författarinnorna berättade om hur de arbetat fram sina böcker. Jag har läst boken "Stannfåglarna" tidigare och blev mycket berörd av den boken, så jag kontaktade Inger för att tacka henne. Det har resulterat i att  vi haft en liten mailväxling. I slutet av kvällen fick publiken ställa frågor och kommentera, jag berättade om hur en episod i boken berörde mig mycket då jag själv upplevt närheten till händelsen. Inger frågade då vad jag hette och hon blev fantastiskt glad över att jag kom dit. Det var så trevligt att få träffa henne i verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar