torsdag 28 april 2011

Vecka 25

Tack, Katarina, för att du hjälpte mig att hitta bra träningskläder! Bara en liten detalj kvar, springskorna. Men eftersom jag just nu har en förkylning i kroppen så är det ingen brådska med skorna. I maj månad sätter det igång (om förkylningen är borta förstås), men jag skrev ju inte när, i början eller i slutet av månaden(?).

Eftersom jag lyckats gå ner 60% av min övervikt så är nästa mål att börja jogga/springa. Varför jag valde 60% är för att jag inte vill ha några ledskador. Och så ska jag börja lite försiktigt med att jogga och sedan gå över till att springa. Ett mål i framtiden är att vara med i något större lopp. Inte för att vinna loppet men för att vinna över mig själv.

Jag har gått från ett BMI på 38-39 till 29 på ca 5,5 mån och jag lyckades innan jag fyllde 55 år. HURRA, vad JAG är BRA!

Ett stort TACK till ALLA som har stött mig i min kamp (så här långt), för uppmuntrande ord, era kramar och visat intresse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar